sábado

LLUM BENIGNA




Amb ocasió de la beatificació , el 19 de setembre, del Cardenal John Henry Newman vull transcriure un bellísim poema titulat " OH, LLUM BENIGNA ". Va nèixer el 21 de febrer de 1.801 en el mateix centre de London en el si d'una familia anglicana benestant. El 29 de setembre de 1.825 ordenat sacerdot. Fou rebut en l'Església Catòlica el 9 d`octubre de 1.845. Fou elegit Cardenal pel Papa LLeó XIII l'any 1.847 i va morir l' 11 d'agost de 1.890.
Damunt el sepulcre van èsser esculpides aquestes paraules " De les ombres i les imatges vers la varitat ".
Newman es considerat un dels millors prosistes de llengua anglesa. I considerat com " Doctor de l'Església " per la multitud de textos amb una profunditat filosòfica i teològica envejable.
Guieu-me, LLum benigna. M'envolten les tenebres. Guieu-me endavant !-
La nit és fosca i sóc lluny de casa. Guieu-me endavant!.
Guardeu.me en el camí. No cal que vegi l'esdevenidor,
amb un sol pas n'hi ha prou, ara i aquí.
No sempre he estat així, no sempre he demanat que em guieu endavant.
Els meus senders volia escollir, a Vós, us oblidava.
" Vingui la sort llampant " , pel meu orgull, amb molta por, frisava.
No us recordeu dels meus pecats d'ahir !.
La vostra força encara, de gràcia fidel, em guiarà endavant
per erms, aigualls, cingles i fondalades
fins que passi la nit i contempli l'albada,
somrís dels àngels, aquells que enyoro avui,
rostres perduts només ara per ara.
Com podem veure el cardenal i beat Newman era un home d'una gran honradesa de cor i es un referent per escoltar la pròpia consciència sense por a les dificultats que puguin sorgir pel camí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Seguidores

Web Eladi